reklam

Güncel

random

4.5G Nedir ? Faydaları Zararları Nelerdir ?

4.5 G Nedir, Faydaları Zararları Nelerdir ?

 Merhaba internetin kurtları, bu konu tam size göre olacak. İnternetin kullanıcı sayısı gün geçtikçe artıyor. Hemde öyle böyle bir artış değil bu. Geçen 5 seneye göre ülkemizde internet ve internetli telefon kullanımı %38 seviyelerinde bir artış gösterdi. Ki bu çok büyük bir rakam olarak lanse ediliyor. Teknoljinin gelişmesiyle ilk gördüğümüz 3g oldu. 3g normal telefondaki internetimiz, şuanda kullanılan sistem yani. Şuanda ülkemizin %70 i 3g kullanmakta. 4.5G ye henüz tam anlamıyla alışılmış veya geçilmiş değil. Bu konumuzda 4.5G nedir faydaları zararları nelerdir bunları ele almaya çalışacağım.

4.5G Nedir Ne Değildir ?
 Bu dört buçuk g dedikleri zımbırtı, normalde ağ protokolü ismi. Kablosuz olarak kullanılan iletişim ağının kısaltması da diyebiliriz, kaba anlamıyla böyle lanse edebiliriz ancak. Aslında 5g ye geçişin bir alt aşaması da diyebiliriz. Çünkü normalde avrupa ülkelerinde kullanılan teknoloji ve internet hızı şuanda Türkiye'nin neredeyse 3 katı konumunda. 5 g ye geçerlerken, biz daha yeni 4 buçuğa geçiyoruz. Birde buçuklu arkadaş. Neyse onu konunun sonlarına doğru ele alacağım o sondaki buçuğu. Şöyle anlatalım şimdi 3g 'nin internet bağlantsından daha hızlı bir sisteme sahip olduğu açıkca belli 4.5G'de.

 Ama şu şöyle anlaşılmasın. Aha internet paketim zaten 2gb dı birde bu gelince internet daha çabuk biter. Hayır arkadaşım, sen normal sayfalarına tekrar gireceksin, normal surf'ını yapacaksın. Yani sayfa gezintin aynı olacak, ancak daha hızlı olacak. Tabi baktın güzel hızlı interneti gördün, dosya mosya indirmeye başlarsan tabiki internetin çabuk biter. Burada anlaşılmayan bir kısım yok sanırım. 3g ile de dosyaları indirmeye kalkarsan onla da bitecektir. Hatta video bile izlemeye çekiniyoruz normalde. Bu da geldi diye aaa videolar çok hızlı yükleniyor diye atlamamak lazım. Videolar hızlı yükleniyor tamam ona birşey diyeceğim yok kardeşim, ancak o yükleme öyle bir mb yiyor ki, sen bunu 2-4 gb arası internet kullanan kişiyi bul, ona sor o sana anlatır. Nasıl bir çiledir bu, hızlı ancak 2 video izlyorsun bitiyor ne anladık ki biz şimdi. Herneyse konuyu saptırmayalım arkadaşlar, devam edelim anlatmaya, sorgulamaya.


4.5G Faydaları, Ne Kadar Hızlı Olabilir Ki ?
 Şimdi görüyorum sizi, Türkiye'de internet ne kadar hızlı olcak ki abi ya, ne olabilir burası Türkiye laflarını diyorsunuz. Ancak işin aslı öyle değil. Bu bağlantı mekanizmasının alt tabanı yurt dışında. Yani evlerinizdeki wireless'larla karşılaştırmayın. Onları çöpe atasınız gelir bu interneti görünce. Çünkü gerçekten hızlı. Şöyle diyelim, normal bir 3g 'den 4-6 kat arası hızlı olabiliyor. Geçen gün, denemek için bir şirketin telefonunu kullanıyordum. Neye rastlayayım 4.5g' miş. Durur muyum tabi, hemen açtım youtube'u güzel bi uzun video buldum. Dedim benim internetim bunu anca 5 dkda yükler. Açtım ne göreyim, alttaki çubuk uzay mekiği misali, fırladı ve video doldu. Neredeyse 10-12 saniyede 40 dakikalık videonun izleme çubuğu (gri olan) doldu. Şaşırdım taibki, bu kadar hızlı beklemiyordum, hız sorgulaması yaptığımda 24 mbit çıktı. Evde kullandığım internetten 2.5 kat hızlı neredeyse. Tamam dedim, güzel sistem bu 4.5 G ancak, gerçekten kullanır mıyım bilmiyorum. Tabi bu arada, hangi cep telefonları 4.5g ile uyumlu diye arama sitemizde var, o mavı yazıya tıkla ve oku dostum.

4.5 G Zararları, Nasıl Kullanılmalı ?
 Sayın okur dostum, 4.5g'ye geçeceksin, ancak internet paketim yeter mi diye düşünüyorsun değil mi ? İşte tam yerindesin. 4.5 g'ye internet paketi yeter mi diye birçok kişi soruyor çünkü. Şuanda kaç gb lık kullanıyorsun ? 2 veya 4 dediğini duyar gibiyim, 1 gb kullananlar hiç düşünmesin arkadaş 4.5g'yi tabiki bu bana göre. Herkese göre değişebilir bu anlayış. 2 gb kullanıyorsan ip üstündesin demektir. Biraz hızlı olduğu için (biraz mı ? hadi amaaa) kendini alamayabilir, bi anda bitirebilirsin. Bu 4.5g dedikleri şey 4 veya 6 gb için çok ideal. Yani 10 gb kullanan adam zaten bakmasın bi zahmet kalan pakete. 4 veya 6 gb için güzel dedik. Çünkü tam sınırında kalıyor, bitirmek için uğraşabilirsiniz. Herneyse güzel sistem ancak, o internet bana göre 6 gb olsun en az..


4.5 g faydaları, 4.5g zararları, 4.5g nasıl kullanılır, 4.5g uyumlu telefonlar, 4.5g nedir

4.5G Nedir ? Faydaları Zararları Nelerdir ? Reviewed by H.Has on 01:21 Rating: 5

Hiç yorum yok:

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.